love + work = evolution

Varje dag utmanas vi av en mängd val. Vissa lätta, andra svåra. Ibland betydelsefulla, ofta triviala. Att välja att jobba ihop var enkelt. Och mycket betydelsefullt.

Vi har alla olika, men lika brokiga bakgrunder. Tillsammans har vi samlat på oss mängder med erfarenheter. Vi lärde känna varandra på jobbat. Utmanade varandras hjärnor i komplexa kommunikationsuppdrag. Och hittade en unik dynamik som det slår gnistor om.

Det vi har gemensamt är en stark passion för det vi gör. Att utveckla galet bra kommunikation för våra kunder. Och väljer du att jobba med oss så är det precis det du kan förvänta dig. Och att vi också väljer dig. För det är då det blir riktigt kul att jobba tillsammans.


ella_profil.png

Tidigare jobb och utbildning

  • PR Management, Berghs SOC, 2013
  • Kreativt Skrivande på LTU. Kolla in min c-uppsats som publicerades i mars 2012.
  • Utbildad till copywriter på Berghs SOC i Stockholm, 2001.
  • Ägt och drivit Nordkalotten Hotel i Luleå 2001-2004.
  • Marknadsföring och försäljning på British Airways, Stockholm 1993-2000
  • Turismlinjen, Mittuniversitetet
  • Konstvetenskap, Stockholms universitet

 

ella.jonsson@loveatwork.se
+46 (0)70-231 00 72

Ella Jonsson

Författare, skribent och varumärkesstrateg

Gillar: skrivande, skog, skidåkning, storstäder, skumpa, samtal, supper club, smågodis, shopping och sovmorgon

Är en fena på: Berättelser och strategier: att hitta, utveckla och att förmedla dem. På utrikiska brukar man prata om content marketing. I dagens uppskruvade mediabrus, när produkter och tjänster blir allt mer lika, är det berättelsen som gör hela skillnaden. Det finns ingen anledning att fantisera ihop och förvanska. Nej, det handlar om att leta reda på kärnan och berätta från hjärtat. Då lyssnar människor. Och delar med sig i sina nätverk.

Nyfiken på: Nya sätt att kommunicera. Tack vare internet finns verktygen att verkligen nå ut.

Erfarenhet: Kommunikationsstrateg med lång erfarenhet av strategisk affärsutveckling med varumärket som utgångspunkt. Ella har spetskompetens inom besöksnäring och platsmarknadsföring och har varit delaktig i utveckling och implementering av varumärkesplattformar på nationell såväl som regional nivå. Bland uppdragen kan nämnas VisitSweden och varumärket Sverige, Jämtland Härjedalen Turism, Icehotel, Swedish Lapland, Mittuniversitetet, Luleå Näringsliv m fl. Under det senaste året har Ella bland annat att arbeta med varumärkes- och produktutvecklingsuppdrag för BnearIT, Destination Bohuslän, Teknikens Hus och flyglinjen Arctic Airlink som trafikerar Uleåborg-Luleå-Tromsö.

Projekt: Har bland annat skrivit romanen Aftonrodnad vacker natt som kom ut 2010, en existentiell berättelse om ursprung och rötter. Har även skrivit Leir di Överkölismale, en barnbok på Överkalixbondska. Skriver just nu på min andra roman. Tillsammans med fotograf Anders Alm arbetar Ella sedan 2011 med projektet solitaryroad.se, om en ensam väg i väglöst land på andra sidan Torne träsk. Sommaren 2015 är det dags för premiärvisning av den litterära fotoutställningen i Latteluokta och Jukkasjärvi. Vi hoppas på att få visa utställningen på fler platser runt om i Sverige. Och så vill vi självklart att det ska bli en bok.


lars_profil.png

Tidigare jobb och utbildning

  • Har jobbat med digital kommunikation i 15 år, 4 av dem som frilansande webbdesigner och utvecklare i London.
  • Pluggat interaktionsdesign i Skellefteå.
  • Föreläsare på LTU, Avancerade webbapplikationer
  • Grundare av OpenSource-projektet SWFUpload

lars.huring@loveatwork.se
+46 (0)70-383 06 32

Lars Huring

Kreatör, interaktionsdesigner och webbstrateg

Gillar: Digital kommunikation, matlagning, kreatitvitet, skidåkning, ostkrokar, flugor, London, sommar, rött vin, smarta PR-lösningar och väl designade tjänster och produkter.

Är en fena på: Oväntade kommunikationslösningar. Strategisk kartläggning av kundernas digitala kanaler. Affärs- och varumärkesutveckling genom innehåll och PR som sprids det digitala ekosystemet. Webb- och interaktionsdesign för alla typer av digitala applikationer. Genom att jobba med teknik, design och interaktion och sen fylla med ett spännande och intressant innehåll utvecklar jag både vår egen och våra kunders affärer.

Erfarenhet: Interactive Director på Vinter 2007-2012. Specialistkompetens inom digital kommunikation, med uppdrag för bland annat LKAB, Svenska Spel, Hill-Rom, Swedish Lapland, Icehotel, Jämtland Härjedalen Turism, Västerbotten Turism, Mittuniversitetet m fl.

Har arbetat på flera reklambyråer med digitala- och sociala medier. Min unika kompetensmix från traditionell reklam till webbutveckling och design är en förutsättning för att jobba integrerat i alla aspekter av ett uppdrag.

Projekt: Livet.


therese_profil.png

Tidigare jobb och utbildning:

therese.olofsson@loveatwork.se
+46 (0)73-1524200

Therese Olofsson

Kreatör och kommunikationsstrateg

Gillar: Smart kommunikation, bra idéer och post-it-lappar. Skidåkning, sommarskärgård och katter. Solen, bada och snö. God mat, dryck och filosofiska samtal. Upptäcka nya platser, människor och kommunikativa utmaningar. Och ägg.

Är en fena på: Idéer, idéer idéer. Konceptutveckling som grundar sig i solida strategier och resulterar i allt från filmer med älgpojkar i huvudrollen till badtofflor (om det nu är relevant). Att lyssna, fundera och producera. Hitta det där speciella och få andra att förstå på ett enkelt sätt. 

Erfarenhet: Kreatör/copywriter på flera byråer i både Göteborg och Luleå med många spännande uppdrag för alla möjliga  kunder och branscher. Kommunikationsansvarig på Swedish Lapland Visitors Board med varumärkes- och designansvar, och riktigt bra koll på besöksnäringen. 

Uppdrag i urval: Kosta Boda/Orrefors, IHM Business School, Bokmässan, Kvillebäcken, Renault Försäkringar, BIC, Göteborgs Stad, Världsarvet Laponia, Jokkmokks Kommun, Visit Västerbotten, Mittuniversitetet, Facebook, Lapland Resorts.

Projekt: Otaliga.