Hem › swedish lapland

30 januari, 2015

Love at work rekryterar!

Therese-collage

Tre år efter starten växer Love at work och rekryterar före detta kollegan Therese Olofsson. Hon kommer närmast från Swedish Lapland Visitors Board.

Therese är en strategisk kreatör som älskar konceptutveckling. Hon har en vass penna och ett skarpt öga för att hitta förbättringar i både text och form. Therese är socialt begåvad och kan få fram kärnan av likväl den som sitter i styrelserummet som den som går på golvet!

– Under min tid på Swedish Lapland Visitors Board har jag haft förmånen att driva utvecklingsprojekt där jag lärt mig oerhört mycket, samtidigt som jag fått dela med mig av min kunskap till de jag jobbat tillsammans med på de lokala destinationerna. I min nya roll som en del av Love at work hoppas jag kunna fortsätt bidra till att utveckla Swedish Laplands platsvarumärke på olika sätt, vilket känns jättespännande.

– Det är grymt roligt att få hälsa Therese Olofsson välkommen till Love at work. Hon är en idérik, kompetent kommunikationsstrateg. Rekryteringen innebär att vi utvecklar och breddar Love at work, säger Lars Huring.

När Therese ska berätta om sig själv

Jag åker båt och besöker vänner runt hela Sverige på somrarna, Skidåkning (off-pist) på vintrarna. Kan inte sitta still: dansar mig lycklig tre gånger i veckan, springer för att klara en halvmara utan att bryta ihop, renoverar möbler för att jag gillar att jobba med händerna och utmana mitt tålamod, älskar god mat och dryck och är lätt nördig pga av bakgrund och sambo i branschen, skulle välja att äta ägg om det bara var en sak jag fick äta resten av livet, ohälsosamt förtjust i vår långhåriga kattflicka från Skellefteå som på ett klädsamt sätt bryter normen genom att heta Boris. Pratar engelska med lätt australiensisk dialekt och hoppas att jag en dag hinner lära mig surfa.

– Det här är superkul! För Love at work är det ett stort och viktigt steg när vi nu, 3 år efter starten, växer och blir ytterligare en person i bolaget. Vi är alla ivriga att få sätta igång och jobba tillsammans igen. Kunderna kan förvänta sig ännu vassare erbjudande av tre kommunikationsnördar som älskar att jobba med modern kommunikation säger Ella Jonsson, vd och varumärkesstrateg.

Therese i punktform:

  • Lång erfarenhet från servicebranschen, gammal säsongare i Kirunafjällen – stora passion skidåkning, och kärlek till platsen och alla aktiviteter.
  • Akademiska studier inom kommunikation i Gävle (Högskolan i Gävle) och Sydney (University of Technology).
  • Kreatör med utbildning från Reklam och Marknadsföring i Göteborg (YH-utbildning 2-år)
  • Formgivare utbildning Berghs school of communication (distans, steg 2)
  • Copywriter på Jerlov i Göteborg (start 2008), Sunny Side up (Göteborg, start 2009), Vinter (start 2010) Meramedia (start 2012)
  • Kommunikationsansvarig Swedish Lapland Visitors Board (start 2013)
  • Silverägg PR i Guldägget 2010, diplom i Event och diplom i Spinn (PR) för kampanjen Barnsäkerhetens År (För Volvia på Jerlov).
  • Uppdrag (i urval): Kosta Boda/Orrefors, IHM Business School, Bokmässan, Kvillebäcken, Renault Försäkringar, BIC, Göteborgs Stad, Världsarvet Laponia, Jokkmokks Kommun, Visit Västerbotten, Mittuniversitetet, Facebook, Lapland Resorts mfl

– Nätverk är vår melodi och rekryteringen innebär att vi får utrymme att utöka och förstärka det arbetssättet. Vi ser fram emot att än mer effektivt fortsätta skapa tillväxt och bättre affärer för våra kunder – och på så sätt bidra till en attraktiv region, berättar Lars.

Love at work levererar strategisk affärsutveckling med varumärket som utgångspunkt och jobbar i nätverk med aktörer inom både kommunikationsbranschen och IT-branschen. Och på c/o Huvudkontoret delar vi kontorsutrymme såväl som affärer med kollegorna på Meramedia, Märkvärdig och Turborilla.

4 juli, 2014

Nu öppnar Restaurang Utblick på Luppioberget

gunhild-pia
Pia Huuva och Gunhild Stensmyr driver Restaurang Utblick på Luppioberget, de är entreprenörer i Tornedalen som också driver Huuva Hideaway och Guesthouse Tornedalen.

Tack Pia Huuva och Gunhild Stensmyr för energirikt och inspirerande uppdrag under våren och försommaren.

Och stort lycka till när ni IDAG slår upp portarna till sommarens häftigaste besöksmål i Swedish Lapland: Restaurang Utblick uppe på Luppioberget, Övertorneå. Du som är i närheten måste åka dit. Du som befinner dig en bit bort, kan utan tvekan åka en rejäl omväg för en magisk upplevelse. Kvalitet, tradition och nytänkande i en skön mix. Du kommer älska Utblick!

utblick-logga-fonster
Logotypen, monterad på det vackra nybyggda huset, ritat av Mats Winsa

Love at work har på uppdrag av Utblick Tornedalen AB utvecklat varumärkesplattform och ny webbplats för bolaget. Kollegorna på Märkvärdig har, med varumärkesplattformen som utgångspunkt, utvecklat den grafiska profilen.

lars-ella-utblick
På väg in med en liten inflyttningsblomma!

16 april, 2014

Kickoff med Träkronan

Workshop med Träkronan

Äntligen är det dags att sätta igång projektet Träkronan på allvar, alla hinder är nu undanröjda och Skoogs Fastigheter AB kan koncentrera sig på framtiden och utvecklingen av Piteås nya hotell, shoppingcenter och boende.

Vi har jobbat med Träkronan i snart två år tillsammans med våra kollegor på Helikopter i Piteå. Vi har varit processledare i workshops och jobbat strategiskt tillsammans med Christina Skoog och de andra i arbetsgruppen med uppgift att ta fram pressmaterial och innehåll för sociala medier. Igår var det dags för kickoff-workshop!

Syftet med workshopen var att fylla på med kunskap och inspiration, för att Skoogs ska kunna hitta rätt koncept för hotellet. Annika Fredriksson från Swedish Lapland Tourism berättade om regionens strategier och gav alla en insikt i trender och globala rörelser i besöksnäringen. Per Hallqvist från Destination Piteå pratade om det lokala perspektivet, hur ser den typiska turisten ut i Piteå och Helene Röckner, näringslivschef i Piteå gav oss en bild av framtidens Piteå, vilka satsningar som görs och vilka strategiska områden som är viktiga för stadens utveckling. Vi hade också en idéverkstad där vi diskuterade kring olika frågor som har stor betydelse för utvecklingen av Träkronan.

Det är ett väldigt spännande och viktigt projekt, som vi är glada att få vara en del av. Love at Work ser mycket fram emot att fortsätta jobba tillsammans med Skoogs Fastigheter och Helikopter för att bygga Piteås nya landmärke!

 

26 mars, 2014

Digiväx – Digitala strategier för tillväxt i besöksnäringen

DIGIVÄX

För ett tag sen blev vi tillfrågade om att delta i en referensgrupp för ett forskningsprojekt om digitala strategier i besöksnäringen, ett väldigt spännande område som vi arbetat mycket med under åren.

I måndags hade vi första projektmötet, där forskargruppen från LTU (Åsa Wallström, Maria Ek Styvén och Anne Engström) gick igenom syften och metod med projektet, vi diskuterade också vilka utmaningar som besöksnäringen står inför och vilka möjligheter som den nya tekniken ger. Allt för att de skulle få lite mer kunskap för att ta fram underlag till de enkäter och fokusgrupper som ska sättas ihop under våren och sommaren. Projektet kommer att intervjua både företag i besöksnäringen och turister från sverige och andra länder, och syftet med projektet är att ”…bidra till besöksnäringen i Norrbotten genom att utveckla kundfokuserade strategier för digitala kanaler”.

Digiväx pågår fram till juni 2015, och vi kommer vara delaktiga under hela processen. Förutom Love at work så ingår Annika Fredriksson, Swedish Lapland Tourism, Jonas Johansson, Boden Turism, Johan Björklund, Brändögruppen, Helene Ljungstedt, PHG, Kent Lindvall, Treehotel och Jenny Hellman från Visit Luleå i referensgruppen.

Återkommer med mer rapportering när enkätsvar och intervjuer börjar dyka upp!

 

18 oktober, 2013

2 x Swedish Lapland

Swedish Lapland i Tyskland & Danmark

 

I dagarna släppte Swedish Lapland Tourism två nya webbplatser riktade till den internationella marknaden. Love at Work har hjälpt till med strategi och struktur och interaktionsdesign för sajterna.

Vi har också hjälpt till att ta fram en WordPress-mall som enkelt ska kunna återanvändas för att snabbt bygga upp nya webbplatser när behov uppstår. Just nu finns två sajter lanserade, swedishlapland.de för den tyska marknaden och laplandnonstop.com för den danska.

Mallen kommer att användas till fler webbplatser i framtiden, både landsspecifika och ämnesspecifka. Vi kommer också att ta fram en version av mallen för destinationer och entreprenörer i regionen!

”Att kampanjwebbarna nu är live, efter flera månaders utvecklingsarbete, känns riktigt kul. Men i ärlighetens namn är det här bara början på en löpande process. Här har vi äntligen ett riktigt vasst verktyg för att kunna fortsätta addera nya produkter, erbjudanden och storys som är anpassade för den tyska målgruppen” säger Therese Olofsson, PR- och kommunikationsansvarig, Swedish Lapland Tourism.

Kampanjwebbarna samverkar med andra sociala kanaler som bland annat Facebook, Twitter, Instagram och Youtube där målsättningen är att successivt bygga en långsiktig relation med målgrupperna för att sprida kännedom och bygga kunskap och attraktion.

Utvecklingen är gjord av In The Cold i Piteå.

 

13 december, 2012

Nytt ICEHOTEL för säsongen

 

IMG_0359

Så var det äntligen dags! Ett av höstens stora projekt är nu lanserat – en helt ny webbplats för ICEHOTEL, där vi jobbat mycket med att skapa attraktiva landningssidor för ICEHOTELs besökare för att inspirera och locka till köp.

Ett fantastiskt kul jobb, som nu fortsätter framåt med att kontinuerligt vässa och förbättra den digitala kommunikationen för ett av Swedish Laplands mest spännande och attraktiva erbjudande!

IMG_0358

Vi har också haft det stora nöjet att jobba tillsammans med ICEHOTELs nya webbansvarige Johanna Ögren, som började för ett par månader sen, en erfaren digital kommunikatör som vi tror passar perfekt i Jukkasjärvi. I uppdateringen så ingick också en uppgradering av onlinebokningssystemet som nu fått en djupare integration med resten av webbplatsen och blir en naturligare del av innehållet.

Tekniken på webbplatsen är levererad av Vinter och Visit Technology Group

Besök genast nya ICEHOTEL.com

 

 

 

19 november, 2012

Skoogs bygger nytt landmärke i Piteå: Projekt Träkronan

Äntligen så får vi prata om ett av våra mest spännande projekt, Träkronan i Piteå, där vi jobbar tillsammans med Helikopter för att ta fram all kommunikation och PR kring satsningen.

Bakom Träkronan står Skoogs-koncernen, de satsar 300 MSEK i utvecklingen av en ny stadsdel kring gallerian Småstaden, mitt i centrala Piteå. Mest spektakulärt blir det imponerande landmärket, den intressantaste byggnaden längst hela Norrlandskusten.

–Skoogs hjärta klappar för Piteå. Nu investerar vi för framtiden och gläds åt att tillsammans med Piteå Kommun utveckla staden till en ännu mer attraktiv plats att mötas, bo och leva på, säger Christina Skoog, VD, Skoogs Fastigheter AB.

Vi har jobbat hårt den senaste månaden med strategi och produktion av kommunikation och PR gällande lanseringen, och i lördags var det äntligen dags att berätta för Piteåborna (och resten av världen) om projektet. Det kändes viktigt för alla inblandade att göra lanseringen till en folkfest, det är för Piteå satsningen görs – därför genomfördes lanseringen i form av en kvartersfest på Småstaden i Piteå – det bjöds på korv och glass till barnen och själva presentationen gjordes på en stor scen mitt i Småstaden. Presentationen gjordes av projektägarna Skoogs tillsammans med Alessandro Cardinale, BSK Arkitekter och Stefan Ruda från Ruda Solutions, med på scen fanns också representanter från Piteå kommun samt Piteå Presenterar och Swedish Lapland Tourism.

Lite bilder från kvartersfesten och presentationen

Läs mer om Träkronan online i Piteå-Tidningen, Kuriren, Fastighetsvärlden eller analogt i Dagens Industri idag!

Nu ser vi framåt och påbörjar det långsiktiga arbetet med Träkronan!

26 april, 2012

Fint besök på Kyrkogatan

Lola Akinmade Åkerström och hennes dotter Emelie

Fick fint besök av Lola Akinmade Åkerström (och lilla Emelie) på kontoret idag, en fotobloggare och frilansskribent som vi lärt känna.

Lola kommer från USA via Nigeria, är gift med en Luleåbo, och bloggar bland annat på Sweden.se där hon visar upp fantastiska bilder från Swedish Lapland. Hon är också regelbundet publicerad i internationella magasin och dagstidningar som National Geographic och BBC.com där hon berättar om sina resor och de människor hon träffar på.

För mer Lola följ henne på @LolaAkinmade och häng med på hennes spännande resor runt hela världen!

 

Creative Commons - Non commercial, personal use, by attribution

Den här sidan använder temat LOVEATWORK Prime, designat och utvecklat av Loveatwork AB.