Hem › märkvärdig

4 november, 2013

Guide till bilden av Bohuslän

ella-lisa-bohuslan

Samarbete mellan Quattroporte i Stockholm, Love at work och Märkvärdig i Luleå stärker bilden av Bohuslän.

Bohusläns mjuka klippor, den saltstänkta livsstilen med människor som kan umgås med havet och alla magiskt goda skaldjur. Tillsammans med strategi- och trendforskningsbyrån Quattroporte, ska Love at work och Huvudkontoret-kollegorna på Märkvärdig under hösten/vintern vara med och utveckla en pedagogisk guide för att hjälpa besöksnäringen i Västsverige att förstärka bilden av Bohuslän. Uppdragsgivare är Västsvenska Turistrådet och jobbet handlar om att tolka och omsätta Bohusläns befintliga varumärkesplattform till konkreta verktyg för produktutveckling och erbjudanden. Genom ett antal kreativa workshops med beslutsfattare och representanter från besöksnäringen i Bohuslän, ska vi mejsla fram konkret vägledning för långsiktig utveckling av besöksnäringen på destinationen. Målet är att hitta just det där unika som säkerställer ett levande Bohuslän året runt – och nå de högt ställda målen om en fördubbling av omsättningen till 2020.

Samverkan där olika kompetenser kompletterar varandra

Det är Ylva på Quattroporte och vi på Love at work som leder arbetet med konceptworkshops och utvecklar det strategiska innehållet i guiden medan Lisa på Märkvärdig ansvarar för formgivning och utveckling av riktlinjer för bildtonalitet etc.

24 augusti, 2012

Skomakarens barn…

Sensommaren har rullat igång, eller snarare RIVSTARTAT – en betydligt mer rättvis beskrivning. Vi gillar det! Resultatet är att vi som älskar kommunikation inte har tid att berätta för er om allt kul som händer på Love at work. Så nu gör jag det: mitt i ett brinnande inferno av deadlines. Let’s go:

 

En ny stjärna på Luleås restauranghimmel: Raw Deli.

Raw Deli finns på LTU och öppnar i stan i mitten av september. De serverar magiska wraps laddade med lokala råvaror och ekologiska grönsaker. Dessutom sushi och pasta. Rena, raka smaker. Snabbt och enkelt. Inga krångligheter, inga tillsatser. Bara gott: i gommen, i magen och i själen.

Love at work jobbar tillsammans med Raw Deli för att utveckla konceptet och ta fram nya kreativa kommunikationslösningar. Vårt uppdrag är att ta fram en digital strategi för varumärket och föra dialogen i sociala medier.

Vitaminkickar från JuiceGarden

På BåoStelle i Södra Sunderbyn utanför Luleå odlar eldsjälen Federico Cuellar ekologiska grönsaker och bär. De råpressar han till ljuvliga naturliga juice som får mig att flyga, jubla, stråla. Tillsammans med våra kollega Lisa Wallin på Märkvärdig har Love at work utvecklaten enkel grafisk profil, med logotyp, illustrationer och tonalitet i text. De goda grönsakerna finns bland annat i Raw Delis mat – här säljs även juicerna.

Luleå Näringsliv paketerar sina erbjudanden och blir tydligare

Under sommaren har vi bland annat arbetat med ett uppdrag från Luleå Näringsliv: nämligen att paketera deras erbjudanden i syfte att göra Luleå Näringsliv ännu tydligare. Lösningen presenterade vi i början av augusti och vd Matz Engman, Kristina Alatalo och Lisa Holmfrid gillade det de såg. Resultatet kommer snart att synas på Luleå Näringslivs webplats, som också byter namn till luleanaringsliv.se.

Spännande uppdrag för Mindfulnesscenter

Vi arbetar också med ett superintressant uppdrag för en ovanligt utvecklande kund: Mindfulnesscenter. (Tänk, att få meditera på kundmöten. Vilken gåva!) Det handlar om att utveckla en kommunikationsplattform och konceptualisera erbjudandet till marknaden. Mindfulnesscenter och läkare Ola Schenström var bland de första i Sverige som började arbeta med verktyget mindfulness. Efter gemensam workshop i början av augusti presenterar Love at work förslag på lösningar nu på måndag. Nya kanaler och nya möjligheter att föra sin egen dialog digitalt står i fokus.

Riksgränsen + Låktatjåkko fjällstation + Björkliden = Lapland Resorts

Våra kollegor Meramedia här på c/o Huvudkontoret har jobbat med Riksgränsen och Björkliden i drygt ett år. Nu breddas och fördjupas samarbetet, där Love at work kommer att finnas med som strategisk kommunikationspartner. I mitten av augusti var vi processledare för en workshop tillsammans med Lapland Resorts ledning och marknadsavdelning. Just nu lyser flitens lampa  långt in på kvällarna för att arbeta fram vassa kommunikationslösningar för koncernen och anläggningarna. Även här är det stor fokus på digitala kanaler. Förresten, har vi berättat att vi är galna i skidåkning?

Evado + Love at work = SANT!

Jo, vi har inlett ett nära samarbete med Evado Mobile Solutions som utvecklar mobila applikationer. Samarbetet är helt enkelt en perfect match. Love at work levererar interaktionsdesign och användarnytta i flera projekt. Under hösten kommer vi att berätta mer om samarbetet. Stay tuned!

Nu har ni lite mer koll på vad vi pysslar med just nu. Flera roliga projekt är på g. Lovar att hålla er informerade.

 

16 augusti, 2012

Rå smak från Juicegården

”Juicer av råvaror födda och uppvuxna under den norrbottniska midnattssolen med smak av världen. Inget schwammel – bara naturlig njutning som gör dig gott.”

Juicegården menyHär är ett kul jobb! En liten gård i Södra Sunderbyn som producerar kallpressade juicer med råvaror från eget land. Vi har tillsammans med Huvudkontoretkollegan och Art Directorn Lisa Wallin på Märkvärdig tagit fram en logotyp och ett antal illustrationer som kommer att användas på förpackningar, menyer och i annan kommunikation.

”Illustrationerna är ett sätt att lyfta de råvaror som utgör basen i de olika juicerna i JuiceGardens utbud. Ritat i ett manér som är en kombination av akvarell och tusch-teckning, med förhoppning om att förmedla en läskande och inspirerande känsla samt bygga en nyfikenhet för att prova de olika smakerna.”

- Lisa Wallin, AD, Märkvärdig

Vi jobbar också med att ta fram en digital strategi och bygga upp en närvaro i sociala medier, så håll ögonen öppna, gilla Juicegarden på Facebook och fram för allt, besök Bondens marknad på Storgatan i Luleå i helgen och provsmaka ett par juicer!

Juicerna kommer också att säljas på RAW DELI från nästa vecka.

11 juni, 2012

c/o Huvudkontoret #1

Nu är den påväg ut, första numret av c/o Huvudkontoret – ett magasin där vi tillsammans med våra vänner meramedia, meraevent, Märkvärdig, 7SON media och Smeder ord & tanke berättar om vårt gemensamma erbjudande och hur vi tänker på Kyrkogatan 16!

Har du inte fått någon tidning? Skicka ett mail till team@loveatwork.se med din adress så postar vi en omgående!

Creative Commons - Non commercial, personal use, by attribution

Den här sidan använder temat LOVEATWORK Prime, designat och utvecklat av Loveatwork AB.