Hem › innehåll

23 september, 2013

Ny webbplats för Invest in Norrbotten

investinnorrbotten-screenshot

 

Vi har under hösten arbetat med att färdigställa en ny webbplats för Invest in Norrbotten, en organisation som arbetar med att locka stora utländska investerare och företag till vårt län.

Uppdraget var klart och tydligt: ta fram en enkel teknisk plattform och en struktur som gör att vi kan fokusera på innehållet på webbplatsen. Invest in Norrbotten vill lyfta företag och personer som verkar och arbetar i regionen, och genom dem, bekräfta fördelarna och utvecklingspotentialen i Norrbotten. Vi har intervjuat nyckelpersoner inom de fokusområden som Invest in Norrbotten arbetar med: energi, gruvor och big data. Vi har även adderat ytterligare tre områden med stor utvecklingspotential: turism, stadsomvandling och tester i kallt klimat, där vi just nu håller på att göra intervjuer och sammanställa innehållet.

Göran och Jörgen på Invest in Norrbotten ville också ha en webbplats som inte kräver kontinuerliga uppdateringar med snabba nyheter, utan i stället jobba med lite mer långsiktigt, kvalitativt och genomarbetat innehåll som håller under en längre tid och också kan fungera i andra sammanhang där de har behov av att presentera länet.

Projektet har varit väldigt lyckat, och vi fortsätter tillsammans med Invest in Norrbotten och deras samarbetspartners att utveckla både webbplatsen och regionen!

Kolla in den nya webbplatsen på www.investinnorrbotten.se

Vill du veta mer om hur vi jobbar med innehåll och kommunikation på ett mer redaktionellt sätt, så hör gärna av dig!

15 april, 2012

Webbdagarna fokuserar på mjuka värden

Jag ser fler och fler tecken på att världen äntligen börjar fatta att digital kommunikation inte längre handlar om teknik. Som på Webbdagarna i Stockholm 22-23 mars, där dialogen kom att handla om på transparens i relation till sociala medier, om att vara social och engagerad, om god kommunikation och ökat behov av verkligt bra innehåll. Precis det som vi på Love at work brinner för och jobbar med.

2 april, 2012

Alla älskar en bra berättelse. Alla.

Egentligen är ju det här med kommunikation inte så himla komplicerat. Ändå är det så svårt. Oftast av den enkla anledningen att man blir hemmablind för sin egen verksamhet.

Alla människor älskar en bra historia. Och då menar jag inte skvaller eller rykten eller uppdiktade berättelser om gamla mormor Märta som vävde ihop en matta som blev en… Nä, jag menar äkta, genuina berättelser rakt från hjärtat, om idéer, händelser, människor, traditioner, rutiner och innovationer som är unika och relevanta för ett företag, ett varumärke, en individ eller en plats.

Min pappa är en fantastisk berättare. Han har huvudet fullt av mustiga historier från sin egen uppväxt runt polcirkeln. Karaktärerna, händelserna, dramatiken, humorn och hans förmåga att bygga upp spänningen är fenomenal. I över 40 år har jag andlöst lyssnat och väntat på mer. Jag gör det fortfarande. Och han har alltid en massa nya berättelser på lut. Det är honom jag tackar för min starka drivkraft att berätta. Jag gör det bäst i skrift. Inom marknadsföringen brukar man prata om Content Marketing: den där storyn som är unik, som ingen kan kopiera, som bara finns i ett exemplar i hela världen. Ett fingeravtryck. Känslan jag söker när jag berättar sitter i maggropen, nära hjärtat. För mig är det svaret på effektiv kommunikation.

Jag säger det igen: alla människor i hela världen älskar en bra berättelse. Och tack vare det nya medielandskapet finns i dag helt nya verktyg att sprida alla dessa fantastiska berättelser. Det är en magisk tid vi lever i. Har ni förresten tänkt på att internet är den nya lägerelden?

Creative Commons - Non commercial, personal use, by attribution

Den här sidan använder temat LOVEATWORK Prime, designat och utvecklat av Loveatwork AB.