Hem › design

8 november, 2013

Design av Windows-app för Polarbröd

polarbrod-app-webb

Vi har fått det stora nöjet att tillsammans med vår partner Evado utveckla och designa en säljstödsapp för Polarbröd.

Appen byggs på Evados app-plattform, som Love at Work hjälpt till att bygga upp, utvecklingen kommer att ske i tre faser med planerad driftsättning av första versionen under januari 2014. I fas två och tre kommer ytterligare funktioner att adderas, bland annat möjlighet att via app-plattformen nå b2b-kunder med kampanjer och erbjudanden.

Love at Work kommer att jobba tillsammans med teamet på Evado och leverera design, grafik och usability för Polarbröds säljstödsapp.

För mer info om hur vi jobbar med usability och app-design, kontakta mig på lars.huring@loveatwork.se

 

6 november, 2013

iPad-app för hemtjänsten i Göteborg

hemtjänsten2

I dagarna startar ett pilotprojekt i Göteborgs stad av en iPad-app för hemtjänsten. Appen är utvecklad av Exait i Luleå och Love at Work har designat!

Appen ger personalen tillgång till sin planering och genomförandeplaner för de kunder eller brukare de befinner sig hos, samt möjlighet att dokumentera avvikelser, aktiviteter eller annan löpande information.

–Inför piloten kommer vi att testa våra processer för att mäta hur stora verksamhetsvinster vi kan nå med denna lösning. Vi ser mycket positivt på piloten, som kommer att testas av hemtjänsten och har höga förhoppningar på lösningen, säger Emma Axelsson, projektledare för E-senior Göteborgs Stad

Gränssnittet utgår från patientkort, där användaren får en snabb och enkel översikt över dagens uppdrag och korta sammanfattningar över kunderna. Genom att checka in hos kunden så får användaren tillgång till genomförandeplan och möjlighet att göra statusuppdateringar för aktuell kund. Appen är byggd för iPhone och iPad och kommer också att anpassas för ny funktionalitet i iOS7 framöver.

Läs mer om pilotprojektet på IT24

31 oktober, 2013

Mon ami Mió – Un parfum de Provence

Mon ami Mio - Un parfum de Provence

Vi gillar ju att jobba med norrbottniska produkter och lokala talanger. Därför hjälpte vi självklart till när vår vän Mió Evanne berättade att han ville skapa en egen parfym. Det har tagit ungefär ett år, men nu finns den att köpa både online och på salongen Sax & Maskin!

Love at Work har hjälpt till med idé och design på flaska och förpackning, vi har också tillsammans med Sax & Maskin tagit fram namnet på parfymen. Mió har själv komponerat unixex-doften i parfymens huvudstad, Grasse.

Så här skriver Mió om parfymen:

–Efter några puffar av denna eau de parfum, sprider sig mjuka toner av toppnoterna alp-lavendel, vild-lavendel, salvia, grön galban och bergamott. Sedan växter hjärtnoterna fram som är en mild kryddig doft av rosmarin, timjan, fikon och ett uns sibetolja. Som basnot träder det tillsist fram en grund av tonka, mysk, vitmossa och exotiskt sandelträ. Tillsammans med denna doft får du känslan att du är ute och tar dig en skogspromenad i Provence en tidig morgon efter ett regn.

Mió driver också en av sveriges största HBT-bloggar på evanne.se och på facebook.com/monamimio

–Behöver vi tillägga att det doftar Provence på Love at work – varje dag. Lovely!

18 oktober, 2013

2 x Swedish Lapland

Swedish Lapland i Tyskland & Danmark

 

I dagarna släppte Swedish Lapland Tourism två nya webbplatser riktade till den internationella marknaden. Love at Work har hjälpt till med strategi och struktur och interaktionsdesign för sajterna.

Vi har också hjälpt till att ta fram en WordPress-mall som enkelt ska kunna återanvändas för att snabbt bygga upp nya webbplatser när behov uppstår. Just nu finns två sajter lanserade, swedishlapland.de för den tyska marknaden och laplandnonstop.com för den danska.

Mallen kommer att användas till fler webbplatser i framtiden, både landsspecifika och ämnesspecifka. Vi kommer också att ta fram en version av mallen för destinationer och entreprenörer i regionen!

”Att kampanjwebbarna nu är live, efter flera månaders utvecklingsarbete, känns riktigt kul. Men i ärlighetens namn är det här bara början på en löpande process. Här har vi äntligen ett riktigt vasst verktyg för att kunna fortsätta addera nya produkter, erbjudanden och storys som är anpassade för den tyska målgruppen” säger Therese Olofsson, PR- och kommunikationsansvarig, Swedish Lapland Tourism.

Kampanjwebbarna samverkar med andra sociala kanaler som bland annat Facebook, Twitter, Instagram och Youtube där målsättningen är att successivt bygga en långsiktig relation med målgrupperna för att sprida kännedom och bygga kunskap och attraktion.

Utvecklingen är gjord av In The Cold i Piteå.

 

23 september, 2013

Ny webbplats för Invest in Norrbotten

investinnorrbotten-screenshot

 

Vi har under hösten arbetat med att färdigställa en ny webbplats för Invest in Norrbotten, en organisation som arbetar med att locka stora utländska investerare och företag till vårt län.

Uppdraget var klart och tydligt: ta fram en enkel teknisk plattform och en struktur som gör att vi kan fokusera på innehållet på webbplatsen. Invest in Norrbotten vill lyfta företag och personer som verkar och arbetar i regionen, och genom dem, bekräfta fördelarna och utvecklingspotentialen i Norrbotten. Vi har intervjuat nyckelpersoner inom de fokusområden som Invest in Norrbotten arbetar med: energi, gruvor och big data. Vi har även adderat ytterligare tre områden med stor utvecklingspotential: turism, stadsomvandling och tester i kallt klimat, där vi just nu håller på att göra intervjuer och sammanställa innehållet.

Göran och Jörgen på Invest in Norrbotten ville också ha en webbplats som inte kräver kontinuerliga uppdateringar med snabba nyheter, utan i stället jobba med lite mer långsiktigt, kvalitativt och genomarbetat innehåll som håller under en längre tid och också kan fungera i andra sammanhang där de har behov av att presentera länet.

Projektet har varit väldigt lyckat, och vi fortsätter tillsammans med Invest in Norrbotten och deras samarbetspartners att utveckla både webbplatsen och regionen!

Kolla in den nya webbplatsen på www.investinnorrbotten.se

Vill du veta mer om hur vi jobbar med innehåll och kommunikation på ett mer redaktionellt sätt, så hör gärna av dig!

9 oktober, 2012

Enklare administration för mobila erbjudanden

En liten tjuvkiksbild bakom kulisserna på ett användargränssnitt som vi tagit fram tillsammans med vår partner Evado, de behövde hjälp med att ta fram en design och ett gränssnitt för administration av en mobil plattform som de håller på att utveckla.

Gränssnittet ska hjälpa redaktörer att publicera nya erbjudanden och att se statistik på aktuella och tidigare kampanjer. Den mobila plattformen används idag av bland annat ICA Kvantum i Luleå, Evado har utvecklat iPhone och Android-appar och en backend-lösning för att administrera innehåll.

Plattformen är fortfarande under utveckling, men vill ni veta mer så ta gärna kontakt!

25 september, 2012

ICEHOTEL renoverar online!

Avd. nya och roliga projekt – en översyn och redesign av ICEHOTELs webb!

Vi har jobbat med dem tidigare och det känns väldigt roligt att få fortsätta det jobbet nu. Love at Work har fått i uppdrag att se över webbplatsens struktur, innehåll och design, som börjar ha ett par år på nacken. Vi kommer också att ta fram en ny design och implementationsförslag för bokningssystemet Citybreak. Den nya webbplatsen byggs med responsive-tekniker och vi kommer också att ta fram mobilanpassade sidmallar för icehotel.com - helt enkelt en helrenovering!

Kul också är att vi får jobba med gamla kollegorna på Vinter som står för den tekniska utvecklingen i projektet!

8 augusti, 2012

Lite mobilare Ripan

Det blir allt viktigare att vara tillgänglig överallt och att anpassa sig efter kunder och användarnas behov. Vi har därför hjälpt fina Camp Ripan i Kiruna att bygga en mobilanpassad version av sin webbplats!

Webbplatsen är byggd med responsive-teknik vilket innebär att det bara finns en version av webbplatsen med en design som anpassar sig efter den skärm som användaren har, så om man surfar in med en dator så får man den vanliga webben, och surfar man in med mobilen så ser man den mobilanpassade designen. Vi har utgått från den gamla webbplatsen och använt befintliga element och kod för att skapa en mobil upplevelse.

När vi planerar och tar fram strategier för nya webbplatser försöker vi alltid tänka flera skärmar, idag är det så enkelt att göra anpassningar för olika skärmupplösningar och enheter, så det bör man alltid göra för att skapa en positiv och bra användarupplevelse.

1 juli, 2012

Säg hej till Michael

Michael Stenmark är barnboksförfattare och illustratör, konceptdesigner och inspiratör. Michaels långa yrkesliv täcker in spelindustri, tv, webb och sociala nätverk, leksaksindustri och media i stort.

Efter över 26 år i spelindustrin kan Michael se tillbaka på pionjäråren då spelindustrin föddes och formades, och den långa resan till dagens familjeanpassade hemunderhållningskonsoler och globala onlinespel. Han har bott och verkat i Kina, Japan och jobbat i USA och över hela Europa.

Idag skapar Michael böcker för den digitala marknaden och har gjort en kometkarriär med sina böcker om Arga Katten och Professor Robert. De laddas ned och säljs i över 60 länder världen över och passerar vanliga kurvor och säljsiffror för traditionella tryckta böcker.

Michael Stenmark föreläser på Huvudkontoret

- Michael kom till Huvudkontoret för att hålla en inspirationsföreläsning, vi passade på att ställa några snabba frågor till honom:

LaW: Beskriv dig själv med 140 tecken eller mindre
MS: En sagoberättare, upptäcktsresande i livet med 26 år i spelindustrin. älskar resor, konst, film, arkitektur och AC/DC

LaW: Favoritprojekt du jobbat med?
MS: Ny sagovärld ihop med geniet Alvaro Tapia.

LaW: Var hittar du inspiration för dina projekt?
MS: Hayao Miyazaki, Tove Jansson, Moebius och Angus Young.

LaW: Hur tror du Luleå ser ut om 10 år?
MS: Jag siar att Luleå har en egen, spirande media och spelindsutri.

Creative Commons - Non commercial, personal use, by attribution

Den här sidan använder temat LOVEATWORK Prime, designat och utvecklat av Loveatwork AB.