Det spelar ingen roll hur smart du tänker om ingen vet om att du finns. Allt runt omkring oss är kommunikation, kanalerna finns överallt. Det gäller att välja rätt tajming, kanal och budskap. Att vara relevant, intressant och våga bjuda på sig själv. Och lyssna. Vi hjälper dig att nå ut och möta dina målgrupper där dom är med ett budskap som engagerar.

 

PR får en helt ny innebörd i det nya medielandskapet
Love at work är Luleås, eller förresten, världens första PR-byrå. Det är faktiskt sant – i vår värld står nämligen PR för Personal Relations. Med de senaste årens utveckling på nätet, finns äntligen verktygen i var mans hand att själv ta kommandot och berätta sin egen historia. Det finns ingen anledning att sitta med armarna i kors och vänta på att någon tidning eller tv-station ska göra det åt dig. Det är hög tid att sluta prata om målgrupper, om B2B och B2C. Det nya svarta är P2P, person-to-person. I dag handlar det om att föra en öppen, transparent dialog med individen, att vara intressant och intresserad, att respektera och vara lyhörd. Det gäller att ha koll på företagets kommunikativa ekosystem, med egna och förtjänade kanaler, att bygga relationen med connectors och säkerställa att de är med och sprider vårt budskap vidare.

Content is still king – men var personlig
Love at work tror på kommunikation som bygger på äkta innehåll och personlig dialog. Bara så kan vi bygga långsiktiga personliga relationer. Faktum är att innehållet blir viktigare och viktigare i all modern kommunikation. Det gäller att ha något intressant att berätta för att människor ska lyssna. Det gäller att vara sann, äkta och bjuda på oväntad kunskap, helst något som är unikt och sticker ut i bruset. Envägskommunikation som struntar i dialog göre sig icke besvär i dagens medielandskap. Det är lite som när man sitter med polarna runt lägerelden: lyssna, berätta, bjuda på sig själv och respektera individen.



Bloggat om kommunikation