Inspiration och nyttiga insikter när regionens besöksnäring träffades.

Som upphandlad kommunikationspartner till Swedish Lapland Visitors Board fick vi förra veckan förmånen att delta i Academy of Swedish Lapland – besöksnärings egen årliga konferens i regionen.

Foodtrucks, disruptive interactions and discipline contamination.

Foodtrucks, disruptive interactions and discipline contamination.

Jag kan inte annat än låta rubriken för detta inlägg vara på engelska. För som så mycket annat på SXSW går kärnan förlorad i översättningen. Eller i återberättandet. När den här galna, inspirerande och överväldigande upplevelsen börjar gå mot sitt slut så är det också påtagligt till hur stor del varenda cell i kropp och, framför allt, hjärna varit på spänn i flera dagar. Som ett konstant flöde i en yogaserie har muskler spänts och slappnat av i en konstant cykel. Klokheter, intressanta samtal och kulinariska äventyr.

God Jul och Gott Nytt År!

Först vill vi börja med att säga TACK till alla våra kunder och samarbetspartners för ett fantastiskt 2014 – det absolut roligaste året hittils.

Mängder av spännande uppdrag och nya utmaningar, allt från ett litet nystartat bryggeri till ett väldigt roligt varumärkesarbete med BnearIT och en stor rekryteringskampanj för Tullverket,  allt detta bara under hösten!

Love at work kommer inte att skicka ut några julklappar i år. Vi väljer istället att stödja ett lokalt arrangemang. Den 31 januari arrangerar Ladys Circle ett evenemang på Quality Hotel i Luleå där målet är att samla in pengar till Barndiabetesfonden. Love at Work är med som silversponsor.

Barndiabetesfonden stödjer forskning vars syfte är att förebygga, bota eller lindra diabetes hos barn och ungdomar. Lokalföreningarna anordnar också aktiviteter för barnen och träffar för föräldrarna i den egna regionen. Ja, och så lägger vi årets viktigaste klapp under granen till Kvinnojouren – en gåva som vi vet landar mjukt i behövande hem runt om i vår stad.

Nu checkar vi ut några dagar för att fira jul och nyår med nära och kära. Vi ser fram emot ett minst lika spännande 2015 - ett år som vi redan vet kommer bära med sig en massa roligheter för Love at work!

Och du: tomten ser dig, så var snäll – det vinner i längden!

Barsnack #1 på Clarion Sense

Screen Shot 2014-09-11 at 13.41.55
Screen Shot 2014-09-11 at 13.41.55

Igår arrangerade vi första upplagan av Barsnack tillsammans med våra kollegor på Meramedia, Märkvärdig och PHG.

Barsnack kommer att bli en serie föreläsningar och diskussioner som vi kommer fortsätta arrangera under hösten och vintern. Första eventet var endast för inbjudna, men nu öppnar vi upp för alla, kommande event kommer bli en blandning av öppna diskussioner och mindre evenemang för speciellt inbjudna. Bästa sättet att hålla koll på vad som händer är att följa facebook.com/barsnacklulea - där kommer vi att posta uppdateringar om kommande events.

Lite bilder från eftermiddagen

10689616_367720076686303_367944482675672444_n
10689616_367720076686303_367944482675672444_n

Uppladdning och planering innan gästerna kommer.

1625564_367715340020110_4186948709947887449_n
1625564_367715340020110_4186948709947887449_n

Utvalda VIP-gäster!

1897801_367736473351330_6625607381423283480_n
1897801_367736473351330_6625607381423283480_n

Vi inledde med en drinkskola där Clarions duktiga bartender berättade lite cocktail-historia och sen visade alla gäster hur man blandar en klassisk Champagne Cocktail.

10616364_367740263350951_816831269130626655_n
10616364_367740263350951_816831269130626655_n

Vi blandade föreläsning med gruppdiskussioner och frågor, funderingar och berättelser från besökare.

Art+Data använder staden som canvas

art-data-screenshot
art-data-screenshot

Klang och jubel, glädjen högt i tak! Nu kavlar Love at work och Creative Nodes upp ärmarna för att utveckla projektet Art+Data. Idén bakom Art+Data går ut på att använda så kallad Big data och transformera den till konst. Den interaktiva konsten blir en del av stadsbilden och en levande dialog uppstår mellan staden och dess invånare. Under hösten kommer vi att arbeta med en förstudie och hoppas kunna utveckla Art+Data till en metod för att stärka en stads identitet, funktionalitet och lyskraft.

När vi besökte konferensen South by Southwest i Austin i mars i år, slogs vi åter av hur abstrakt och krångligt det är med Big data. Många branscher famlar efter lösningar för att göra data relevant och användbart. Vi fick en idé om att använda staden som en canvas: att mäta och sedan visualisera vardagshandlingar i staden genom interaktiva konstverk som berättar en historia i realtid.

Projektet kommer att involvera privat och offentlig sektor, med en rad aktörer från olika branscher: allt från it- och teknikleverantörer, fastighets- och byggbolag, arkitekter, designers, konstnärer och kreatörer.

Prototyping

Förstudiens mål är att ta fram ett underlag för att genomföra minst en prototyp. Det skulle exempelvis kunna handla om att mäta trafikmängden på Bergnäsbron och låta kreativ ljussättning berätta om läget. Om bron lyser grön, vet man att trafiken flyter. Om bron däremot lyser röd, är det köer. Förhoppningen är att dialogen mellan staden och dess invånare ska väcka tanken att göra andra, mer miljövänliga val i vardagen. Långsiktigt kommer den insamlade datan ge underlag för en aktiv och medborgarnära stads- och samhällsplanering.

Förstudie på uppdrag av Luleå Kommun

Love at work tackar Luleå Kommun för förtroende att genomföra förstudien. Det här blir riktigt kul och intressant!

–Art+Data är ännu en viktig pusselbit för att fortsätta utveckla Luleå till en stad som ligger i framkant även nationellt och internationellt. Att det dessutom handlar om att kombinera it och kreativa näringar är oerhört positivt. Genomförandet bygger på samhandling mellan många olika aktörer. Luleå Kommun ser nyttan med Art+Data som ett viktigt verktyg i kommunens stadsplanering, säger Niklas Nordström, kommunalråd i Luleå.

Skomakarens barn bygger om

website-front-nourl
website-front-nourl

Det här med egna projekt är alltid svårt att hinna med, men det är hög tid för en uppfräschning av vår webb, och vi vet ju alla att bästa sättet att få något gjort är att berätta för alla att det är på gång. Då har man ju inget val.

Därför säger vi det nu. Vår nya webb är på gång, och kommer att publiceras innan den 10 juni. På ytan ser det mest ut som en grafisk uppdatering av webben, men bakom kulisserna har det hänt en hel del. 

Screenshot 2014-05-27 10.08.18
Screenshot 2014-05-27 10.08.18

Den nya webbplatsen kommer att ge oss större möjligheter att utveckla mer agilt, och göra små fixar och tillägg när vi har tid, istället för att göra det en gång vartannat år. Webbplatsen bygger på Wordpress som tidigare, men med ett helt nytt tema som driver innehållet. Temat är utvecklat in-house och är baserat på Underscores, ett starter-tema för Wordpress som underlättar utvecklingen.

Vi kommer också att förändra vår webbhotells-lösning (kommer bli lite teknisk nu...) från Binero, som vi använder idag där webben hostas på ett traditionellt webbhotell, till svenska startup-företaget Jumpstarter.io, som tillhandahåller en väldigt smidig molntjänst, som dessutom kopplas direkt på versionshanteringssystemet (Git), vilket innebär att det är väldigt enkelt att göra snabba förändringar och direkt pusha ut dem.

Vi kommer försöka använda webben lite mer för att göra experiment, testa nya sätt att publicera innehåll och skapa värde för besökarna. Vi kommer också att starta upp en liten labs-avdelning för väldigt experimentella tester.

Digiväx - Digitala strategier för tillväxt i besöksnäringen

DIGIVÄX

För ett tag sen blev vi tillfrågade om att delta i en referensgrupp för ett forskningsprojekt om digitala strategier i besöksnäringen, ett väldigt spännande område som vi arbetat mycket med under åren.

I måndags hade vi första projektmötet, där forskargruppen från LTU (Åsa Wallström, Maria Ek Styvén och Anne Engström) gick igenom syften och metod med projektet, vi diskuterade också vilka utmaningar som besöksnäringen står inför och vilka möjligheter som den nya tekniken ger. Allt för att de skulle få lite mer kunskap för att ta fram underlag till de enkäter och fokusgrupper som ska sättas ihop under våren och sommaren. Projektet kommer att intervjua både företag i besöksnäringen och turister från sverige och andra länder, och syftet med projektet är att "...bidra till besöksnäringen i Norrbotten genom att utveckla kundfokuserade strategier för digitala kanaler".

Digiväx pågår fram till juni 2015, och vi kommer vara delaktiga under hela processen. Förutom Love at work så ingår Annika Fredriksson, Swedish Lapland Tourism, Jonas Johansson, Boden Turism, Johan Björklund, Brändögruppen, Helene Ljungstedt, PHG, Kent Lindvall, Treehotel och Jenny Hellman från Visit Luleå i referensgruppen.

Återkommer med mer rapportering när enkätsvar och intervjuer börjar dyka upp!

 

Austin SXSW 2014: Big Data, Health och Wearables

sxsw-stairs

Intrycken och insikterna från årets upplaga av SXSW Interactive i Austin börjar landa så sakteliga. Eller, vid närmare eftertanke: insikterna börjar så sakteliga bubbla upp till ytan. Ja, du som har varit där, förstår precis hur det känns i efterdyningarna, efter att ha blivit formligen överkörd av SXSW Interactives massiva och högkvalitativa utbud – det är SÅ MYCKET, av ALLT.

Sammantaget är de fem intensiva dagarna en grymt matnyttig och superintressat omvärldsspaning av allt som är på g i den digitala världen, inom interaktiv kommunikation, design och media. Love at work har redan delat med sig av några spaningar på plats. Nu under veckan kommer vi att fylla på med några inlägg som bjuder på en mer fördjupad beskrivning av några tydliga trender och insikter från South by Southwest Interactive 2014. Först ut:

Big Data var helt klart ett av årets buzz-begrepp i Austin. Många sessions och paneldiskussioner famlade för att ringa in en definition av begreppet och försöka fånga Big Data. Under veckan fick frågan på vad vi ska göra med all världens data många svar. En väldigt tydlig riktning handlar om behovet att göra data personligt, för dig och för mig: att göra Big Data till Small Data, eller Smart Data. Ja, ni fattar: kärt barn har många namn.

Health & Business var en ny kategori på årets SXSW, med tydlig koppling till Big Data och Wearables. Ni vet, alla dessa tekniska prylar som vi människor redan bär för att få information om oss själva och omgivningen: Googleglasses, armband som NIKE Fuelband och Jawbone UP, klockor som Pebble, kameror som Narrative Clip, ringar, öronsnäckor samt simkort och chip insydda i textilier. Många av dessa prylar hämtar och sammanställer hälsorelaterad info från vår vardag: hur du sover, hur du äter, hur många steg du tar och hur du mår sammantaget.

Fokus på hälsa och välbefinnande är sedan flera år en stark och tydlig trend över hela världen. Vi människor vill leva bättre och längre och jagar kunskap och information för att kunna lura döden. Självklart ska vi ta tekniken till hjälp. Det vi sett hittills inom wearables, är bara de första små stegen i ett område som kommer att explodera framöver. På Love at work funderar vi kring hur vi kan använda data på ett bra och smart sätt för våra kunder. Nyckeln är att vara nära och personlig och hitta berättelserna som levandegör datan.

Intryck från SxSW

Grumpy Cat

Efter tre intensiva dagar på SXSW i Austin sjunker vi ner i den djupa skinnsoffan i huset som vi hyr tillsammans med kompisar från Malta och Stockholm i hipstertäta SoCo.

Wow, det är ett massivt digert överväldigande utbud som nästintill dränker oss. Och vi har fortfarande två dagar kvar… Det svåraste är att välja föreläsningar. I år har vi satsat på att dela upp oss mer, för att tillsammans hinna med så mycket som möjligt. Vilka är de starkaste trenderna som vi hittills sett på årets SXSW?

  • Big data - Ett genomgående tema i många föreläsningar handlar om att försöka förstå och definiera Big Data. Vad ska vi göra med all data? Hur kan vi använda olika typer av data och göra den mer personifierad och relevant för användaren? Att transformera Big Data till Small Data för att den ska bli smart och relevant på ett personligt plan, är ett område som kommer sysselsätta kommunikatörer, akademiker, matematiker, designers, utvecklare med fler framöver. Våra hjärnor går på högvarv – vi ser massa idéer och möjligheter.
  • Content - Det är stort fokus på content, alltså innehåll – som ännu tydligare än tidigare pekas ut som den stora ”kungen” i interaktiv kommunikation och media. Och nej, det är inte ett dugg konstigt med tanke på att vi kräver mer och mer av kommunikationen. Innehåll hänger intimt ihop med Big Data och målet är, återigen, att göra kommunikation mer personifierad.
  • Action - Det är dags att sluta SNACKA och börja GÖRA. Ett exempel är Maker-rörelsen, som vi ser flera exempel på i Austin och som redan finns etablerad i Luleå.
  • Experter och strategier - Vi som jobbar inom kommunikation och media måste visa och bevisa att vi är experter. Vi måste utgå från tydliga strategier och våga stå för vår spetskompetens. Design och innehåll utvecklas för en anledning, vi gör strategiska vägval som inte kan avfärdas med tyckande. Halleluja, säger vi på Love at work.

Kristina Halvorson

Kristina Halvorsen ger en "State of the Union" om marknadsföring och kommunikation i sociala medier idag: Go home marketing, you are drunk.

SX Create

Massa roliga prylar på SX Create och Make:faire på Long Center.

Anteckningar

Anteckningsblocket går varmt. Här ett utkast från lördagens två intressantaste sessions.

Svensklunc

Många svenskar på plats i Austin, här hela Luleågänget på Frank, en hot-dog-restaurang mitt i Austin.

 

 

Grumpy Cat är alltid på plats. Här introt till Ben Huh's session med titeln "The form factor is the message".

Kunskap, hälsa och en cykel i julklapp

Julklapp-2013-unicef-webb

Det bästa med julen är att ge. Det är många gånger också det svåraste – oftast för att den som ska få, redan har allt. Så ser det ut i vår priviligierade del av världen – men det är långt ifrån verkligheten för många av våra medmänniskor på andra platser runt om på jorden. Hösten har varit kantad av katastrofer och vi hör dagligen skrämmande rapporter från olika krigshärdar, inte minst i Syrien. Love at work känner att vi borde göra nå’t och inspireras av den stora ledstjärnan framför andra så här i juletid: Karl-Bertil Jonsson.

I stället för julkort och julklappar, skänker Love at work i år julgåvor genom Unicef. Vi har valt ett kit med 2200 påsar vätskeersättning, 300 doser poliovaccin, en skolbox med material för en lärare att undervisa 40 barn och en cykel som underlättar för ett barn med lång väg till skolan.

Love at work vill tacka alla våra kunder, samarbetspartners och leverantörer för ett fantastiskt roligt år. Från oss alla till er alla: en riktigt God Jul och Gott Nytt År.

Vill du också ge julgåvor genom Unicef? Kolla här

Nu börjar praktiken!

josefin-praktikant

Hej! Jag heter Josefin och pluggar Upplevelseproduktion i Piteå. Nu under mitt tredje och sista år på utbildningen så har fått äran att ha min praktik här på Love at work i Luleå.

Redan under första dagen här så fick jag ta del av många intressanta projekt och fick höra vad Ella och Lars jobbar med. Allt de pysslar med verkar så intressant och det är många spännande projekt nu under hösten. Under de 10 veckor jag kommer att vara här så är jag säker på att jag kommer lära mig en massa om hur det är att jobba på en PR byrå och jag ser väldigt mycket fram emot att lära mig massor om varumärkesstrategier, sociala medier och kommunikation!

På min utbildning Upplevelseproduktion vid Luleå tekniska universitet i Piteå så har jag läst en massa roliga kurser som efter tre år gör att jag kan kalla mig projektledare eller producent inom de kreativa och kulturella näringarna. Förra hösten åkte jag iväg som utbytesstudent till USA för att läsa lite kurser i marknadsföring, sociala medier och music business. Det var tänkt att jag skulle stanna en termin men redan efter två veckor bestämde jag mig för att förlänga utlandsvistelsen med en termin till. Tennessee och USA har bjudit på många roliga upplevelser och nu är jag tillbaka på hemmaplan för att avsluta mina studier.

Jag kommer fortsätta uppdatera här om min praktik på Love at work så håll utkik!

Vill ni maila till mig så nås jag på josefin@loveatwork.se

 

 

SxSWi: Dag 1

Att komma till en stor konferens är alltid intressant. När vår fantastiske chaufför Teddy hämtade oss så visste vi inte var vi skulle eller vad vi skulle göra - vi blev avsläppta vid Austin Convention Center och gick in för att hämta våra badges och den första goodie-bag:en. 226442_555479691140346_2133239391_n

Dagens första session var BJ Fogg, en professor i beteendevetenskap på Stanford, som pratade om "Why tiny habits give big results", alltså - små steg för att uppnå stora mål. Föreläsningen handlade mycket om att man inte ska sätta för stora mål, utan istället sätta upp delmål och jobba iterativt för att nå dem.

480270_555492174472431_2055683245_n

Nästa session vi ville gå på blev full innan vi hann dit, så vi gick till Convention Hall 5 där dagens båda keynote-talare skulle kliva upp på scen. Vi hann höra slutet på Leap Motion, som berättade om sin nya crowdsourcade rörelse-sensor.

Sen var det dags för dagens första keynote - Elon Musk, en entreprenör som efter han startade PayPal har hunnit med att både skjuta upp en (flera...) raket i rymden och tillverka en eldriven bil. Elon är en extrem-entreprenör som gärna delar med sig av både kunskap och erfarenhet. Han visade också för första gången en film från företagetsö R&D-arbete med återanvändbara rymdraketer, en film som visade en raket som sköts upp, och sen kontrollerat återvände till jorden för att kunna tankas och användas igen. Tekniken är inte klar än, men det var första gången som filmen visades utanför SpaceX.

578502_555636697791312_273370075_n

Efter Elon så var det dags för Al Gore, en extremt duktig retoriker och talare. Att han också intervjuades av Walt Mossberg, en rutinerad journalist från The Wall Street Journal gjorde ingenting sämre. Ett väldigt intressant samtal om allt från klimat och global uppvärmning till Occypy Wallstreet och robotar.

599164_10151155193132395_1035797757_n

Ikväll hade också Media Evolution, tillsammans med Swedish-American Chamber of Commerce i Austin bjudit in till fest, vi hängde på deras altan och träffade flera intressanta människor. Ella blev intervjuad av Sydsvenskan och vi träffade skaparen och producenten av TPB: AFK, som förhoppningsvis kommer till Luleå snart.

541645_10151155192962395_14403137_nNu säger vi god natt från Austin och laddar för morgondagen!

313697_4162127586056_735117618_n

 

 

Framme i Austin

Äntligen framme. 13 timmars flygresa tär på krafterna, men att komma fram, känna Texasluften och få sätta sig på verandan med en kall öl från ett lokalt bryggeri stärker. Klockan är nu 21:00 (lokal tid), vilket innebär att i våra huvuden så är klockan 04:10 - så det är sängdags för att orka med morgondagen som bland annat kommer att innehålla Al Gore, som är keynote speaker. Här kommer ett litet bildgalleri från resan till Austin!

IMG_0514

Viktigt med bra reselitteratur - Wired och Monocle säkerställer att läsningen räcker både till och från!

DSC_0411

Lite jobb i väntan på avfärd från Arlanda. DSC_0430Vi flög med solen hela vägen. DSC_0420

Stop-over på Chicago O'Hare

IMG_0519

Viktig vätskekontroll innan påstigning till Austin. IMG_0520

Så kan ett fredagsmys se ut på ett flygplan någonstans i mellanamerika

IMG_0524

Äntligen framme på fantastiskt fina Writing Barn, som ligger en bit utanför stan - men vi träffade en trevlig taxichaffis som lovade att hämta upp oss imorgon och skjutsa oss till downtown Austin och Austin Convention Centre där vi ska hämta ut våra SxSWi-badges!

Nu är det hög tid för vila!

Karlstad i mobilen!

Vi har ju tidigare berättat om vårt samarbete med Evado, våra vänner vid andra hamnen som utvecklar mobila applikationer. Ett av de jobb vi kommer att leverera tillsammans under hösten är en mobil applikation för Karlstad Kommun!

Vi ska ta fram mobila tjänster för Karlstadsborna för att förenkla kontakten med Kommunen. I uppdraget ingår också att integrera appen mot kommunens ärendehanteringssystem och kundtjänsten som lanseras efter årsskiftet. I projektet ska en plattform för flera mobila applikationer implementeras och den ska integreras med kommunens OpenData-initiativ!

Love at Work kommer att leverera gränssnitt och interaktionsdesign samt lanseringsstrategi!

Vill du veta mer om mobila appar? Kontakta mig eller Rickard på Evado!

Dropbox istället för en gemensam server

När vi startade så började vi fundera hur man på bästa sätt löser problemet med en gemensam server för alla projekt och filer. Vi bestämde ganska snabbt att försöka undvika att köpa en server som vi kopplade upp på nätverket. Ett annat krav var att man skulle alltid kunna komma åt sina filer, oavsett om man satt hemma, på ett café eller på kontoret.

Vi har använt Dropbox "privat" under en längre period, så vi bestämde oss för att testa använda det för alla jobb också. Dropbox är en liten applikation som körs på datorn, som gör att alla filer synkroniseras ut i Dropbox-molnet. Man kan också dela mappar och filer med andra användare. Vi började med gratiskontot och har sen uppgraderat till varsitt 100-gigabyteskonto, som kommer att räcka ett par år.

Dropbox synkar inte bara filerna till en webbplats, har man en delad mapp med en annan användare så synkas också alla ändringar och nya filer till alla användare som är anslutna till mappen. Det innebär också att man får en backup-lösning "på köpet". Alla våra filer finns på minst tre ställen. Dropbox har också versionshantering av filer, så om man råkar göra en ändring så kan man återgå till en tidigare version av en speciell fil. Självklart finns Dropbox till både iPhone och iPad också, så man kan alltid titta på PDF:er eller visa Keynotes direkt i telefonen eller i surfplattan.

Dropbox kostar $99 / år per användare, om vi istället skulle köpt till exempel en Mac mini som filserver så hade vi bara för den fått ge tre gånger så mycket. Om man inte räknar med den tid det skulle kosta att administrera och hantera den för att få samma funktionalitet. Vi kan också enkelt dela filer och mappar med kunder, kollegor och leverantörer och alltid veta att alla har samma version!

 Man kan inte bara dela med andra dropbox-användare, man kan också göra publika mappar - kolla in några skrivbordsbilder!

(Bild via

Skomakarens barn...

Sensommaren har rullat igång, eller snarare RIVSTARTAT - en betydligt mer rättvis beskrivning. Vi gillar det! Resultatet är att vi som älskar kommunikation inte har tid att berätta för er om allt kul som händer på Love at work. Så nu gör jag det: mitt i ett brinnande inferno av deadlines. Let's go:

 

En ny stjärna på Luleås restauranghimmel: Raw Deli.

Raw Deli finns på LTU och öppnar i stan i mitten av september. De serverar magiska wraps laddade med lokala råvaror och ekologiska grönsaker. Dessutom sushi och pasta. Rena, raka smaker. Snabbt och enkelt. Inga krångligheter, inga tillsatser. Bara gott: i gommen, i magen och i själen.

Love at work jobbar tillsammans med Raw Deli för att utveckla konceptet och ta fram nya kreativa kommunikationslösningar. Vårt uppdrag är att ta fram en digital strategi för varumärket och föra dialogen i sociala medier.

Vitaminkickar från JuiceGarden

På BåoStelle i Södra Sunderbyn utanför Luleå odlar eldsjälen Federico Cuellar ekologiska grönsaker och bär. De råpressar han till ljuvliga naturliga juice som får mig att flyga, jubla, stråla. Tillsammans med våra kollega Lisa Wallin på Märkvärdig har Love at work utvecklaten enkel grafisk profil, med logotyp, illustrationer och tonalitet i text. De goda grönsakerna finns bland annat i Raw Delis mat - här säljs även juicerna.

Luleå Näringsliv paketerar sina erbjudanden och blir tydligare

Under sommaren har vi bland annat arbetat med ett uppdrag från Luleå Näringsliv: nämligen att paketera deras erbjudanden i syfte att göra Luleå Näringsliv ännu tydligare. Lösningen presenterade vi i början av augusti och vd Matz Engman, Kristina Alatalo och Lisa Holmfrid gillade det de såg. Resultatet kommer snart att synas på Luleå Näringslivs webplats, som också byter namn till luleanaringsliv.se.

Spännande uppdrag för Mindfulnesscenter

Vi arbetar också med ett superintressant uppdrag för en ovanligt utvecklande kund: Mindfulnesscenter. (Tänk, att få meditera på kundmöten. Vilken gåva!) Det handlar om att utveckla en kommunikationsplattform och konceptualisera erbjudandet till marknaden. Mindfulnesscenter och läkare Ola Schenström var bland de första i Sverige som började arbeta med verktyget mindfulness. Efter gemensam workshop i början av augusti presenterar Love at work förslag på lösningar nu på måndag. Nya kanaler och nya möjligheter att föra sin egen dialog digitalt står i fokus.

Riksgränsen + Låktatjåkko fjällstation + Björkliden = Lapland Resorts

Våra kollegor Meramedia här på c/o Huvudkontoret har jobbat med Riksgränsen och Björkliden i drygt ett år. Nu breddas och fördjupas samarbetet, där Love at work kommer att finnas med som strategisk kommunikationspartner. I mitten av augusti var vi processledare för en workshop tillsammans med Lapland Resorts ledning och marknadsavdelning. Just nu lyser flitens lampa  långt in på kvällarna för att arbeta fram vassa kommunikationslösningar för koncernen och anläggningarna. Även här är det stor fokus på digitala kanaler. Förresten, har vi berättat att vi är galna i skidåkning?

Evado + Love at work = SANT!

Jo, vi har inlett ett nära samarbete med Evado Mobile Solutions som utvecklar mobila applikationer. Samarbetet är helt enkelt en perfect match. Love at work levererar interaktionsdesign och användarnytta i flera projekt. Under hösten kommer vi att berätta mer om samarbetet. Stay tuned!

Nu har ni lite mer koll på vad vi pysslar med just nu. Flera roliga projekt är på g. Lovar att hålla er informerade.