Konceptutveckling med Teknikens Hus

Love at work: det hörs på företagsnamnet att vi älskar det vi gör. Extra roligt är det med långsiktiga uppdrag där vi får följa en kund och ett varumärket över tiden. Som med Teknikens Hus, ett av regionens starkaste publika varumärken - detta underbara ställe där barn och ungdomar får lära nytt om teknik och vetenskap, där det är fritt fram att trycka, testa, klämma och känna. Vårt samarbete startade för snart två år sedan, när Love at work fick uppdraget att utveckla en ny varumärkesplattform. Det arbetet genomförde vi i nära dialog med företagets ledningsgrupp. Därefter har Love at work varit med och implementerat den nya varumärkesplattformen i organisationen.

Med varumärkesplattformen som utgångspunkt, tar Teknikens Hus nästa steg nu i höst. Och gissa om Love at work är glada att få förnyat förtroende i ett uppdrag som handlar om konceptutveckling. Häromdagen genomförde vi workshop nummer 2 med all personal på Teknikens Hus. Kreativiteten flödade när 24 pers tillsammans skapade nya idéer och koncept som kommer att lanseras löpande, på kort, medellång och lite längre sikt. Hela projektet är ett lysande exempel på hur en strategisk varumärkesplattform blir den självklara utgångspunkten för affärsutveckling och föder idéer för att skapa konkreta erbjudanden.