Och dialogen fortsätter…

Vi på Love at work lyfter gärna vikten av att arbeta i egna kanaler och gärna använda sociala medier, särskilt om din målgrupp är aktiv där. Det finns ingen lösning som passar alla, men en bra start är att hålla koll på vad andra säger om dig i olika sociala nätverk. Det tar tid och resurser, och tyvärr hamnar det ofta inte högst på ”to do”-listan. Å andra sidan kan det löna sig att lyssna och ha en bra plan för att hantera när konversationen på nätet inte riktigt blir som man tänkt sig. För om inte du är där och svarar så kanske någon annan gör det. Det är fantastiskt när dina fans kliver in och deltar i dialogen, men kanske mindre kul om någon bestämmer sig för att svara i ditt ställe. Det fick Target erfara i veckan efter de retat upp många av sina kunder med beslutet att ta bort könsuppdelningen bland varorna i sina varuhus. Ett fejkkonto besvarade då upprörda inlägg på deras facebook-sida. 

Se skärmdumpar på reaktionerna på Adweek.

Vill du ha hjälp med att lägga upp en strategi för dina sociala kanaler, eller ha hjälp att skapa relevant innehåll och föra dialogen med dina målgrupper? Hör gärna av dig till oss!