Love at Work rekryterar!

Tre år efter starten växer Love at work och rekryterar före detta kollegan Therese Olofsson. Hon kommer närmast från Swedish Lapland Visitors Board.

Therese är en strategisk kreatör som älskar konceptutveckling. Vass penna och vasst öga för att hitta förbättringar i både text och form. Socialt begåvad som kan få fram kärnan av likväl den som sitter i styrelserummet som den som går på golvet.

Kunderna kan förvänta sig ännu vassare erbjudande av tre kommunikationsnördar som älskar att jobba med modern kommunikation
— Ella Jonsson, VD och varumärkesstrateg

– Under min tid på Swedish Lapland Visitors Board har jag haft förmånen att driva utvecklingsprojekt där jag lärt mig oerhört mycket, samtidigt som jag fått dela med mig av min kunskap till de jag jobbat tillsammans med på de lokala destinationerna. I min nya roll som en del av Love at work hoppas jag kunna fortsätt bidra till att utveckla Swedish Laplands platsvarumärke på olika sätt, vilket känns jättespännande.

– Det är grymt roligt att få hälsa Therese Olofsson välkommen till Love at work. Hon är en idérik, kompetent kommunikationsstrateg. Rekryteringen innebär att vi utvecklar och breddar Love at work, säger Lars Huring.

När Therese ska berätta om sig själv

Jag åker båt och besöker vänner runt hela Sverige på somrarna, Skidåkning (off-pist) på vintrarna. Kan inte sitta still: dansar mig lycklig tre gånger i veckan, springer för att klara en halvmara utan att bryta ihop, renoverar möbler för att jag gillar att jobba med händerna och utmana mitt tålamod, älskar god mat och dryck och är lätt nördig pga av bakgrund och sambo i branschen, skulle välja att äta ägg om det bara var en sak jag fick äta resten av livet, ohälsosamt förtjust i vår långhåriga kattflicka från Skellefteå som på ett klädsamt sätt bryter normen genom att heta Boris. Pratar engelska med lätt australiensisk dialekt och hoppas att jag en dag hinner lära mig surfa.

– Det här är superkul! För Love at work är det ett stort och viktigt steg när vi nu, 3 år efter starten, växer och blir ytterligare en person i bolaget. Vi är alla ivriga att få sätta igång och jobba tillsammans igen. Kunderna kan förvänta sig ännu vassare erbjudande av tre kommunikationsnördar som älskar att jobba med modern kommunikation säger Ella Jonsson, vd och varumärkesstrateg.

Therese i punktform:

  • Lång erfarenhet från servicebranschen, gammal säsongare i Kirunafjällen - stora passion skidåkning, och kärlek till platsen och alla aktiviteter.
  • Akademiska studier inom kommunikation i Gävle (Högskolan i Gävle) och Sydney (University of Technology).
  • Kreatör med utbildning från Reklam och Marknadsföring i Göteborg (YH-utbildning 2-år)
  • Formgivare utbildning Berghs school of communication (distans, steg 2)
  • Copywriter på Jerlov i Göteborg (start 2008), Sunny Side up (Göteborg, start 2009), Vinter (start 2010) Meramedia (start 2012)
  • Kommunikationsansvarig Swedish Lapland Visitors Board (start 2013)
  • Silverägg PR i Guldägget 2010, diplom i Event och diplom i Spinn (PR) för kampanjen Barnsäkerhetens År (För Volvia på Jerlov).
  • Uppdrag (i urval): Kosta Boda/Orrefors, IHM Business School, Bokmässan, Kvillebäcken, Renault Försäkringar, BIC, Göteborgs Stad, Världsarvet Laponia, Jokkmokks Kommun, Visit Västerbotten, Mittuniversitetet, Facebook, Lapland Resorts mfl

– Nätverk är vår melodi och rekryteringen innebär att vi får utrymme att utöka och förstärka det arbetssättet. Vi ser fram emot att än mer effektivt fortsätta skapa tillväxt och bättre affärer för våra kunder – och på så sätt bidra till en attraktiv region, berättar Lars.

 

Love at work levererar strategisk affärsutveckling med varumärket som utgångspunkt och jobbar i nätverk med aktörer inom både kommunikationsbranschen och IT-branschen. Och på c/o Huvudkontoret delar vi kontorsutrymme såväl som affärer med kollegorna på MeramediaMärkvärdig och Turborilla.