iPad-app för hemtjänsten i Göteborg

hemtjänsten2
hemtjänsten2

I dagarna startar ett pilotprojekt i Göteborgs stad av en iPad-app för hemtjänsten. Appen är utvecklad av Exait i Luleå och Love at Work har designat!

Appen ger personalen tillgång till sin planering och genomförandeplaner för de kunder eller brukare de befinner sig hos, samt möjlighet att dokumentera avvikelser, aktiviteter eller annan löpande information.

–Inför piloten kommer vi att testa våra processer för att mäta hur stora verksamhetsvinster vi kan nå med denna lösning. Vi ser mycket positivt på piloten, som kommer att testas av hemtjänsten och har höga förhoppningar på lösningen, säger Emma Axelsson, projektledare för E-senior Göteborgs Stad

[gallery columns="2" link="file" ids="939,937"]

Gränssnittet utgår från patientkort, där användaren får en snabb och enkel översikt över dagens uppdrag och korta sammanfattningar över kunderna. Genom att checka in hos kunden så får användaren tillgång till genomförandeplan och möjlighet att göra statusuppdateringar för aktuell kund. Appen är byggd för iPhone och iPad och kommer också att anpassas för ny funktionalitet i iOS7 framöver.

Läs mer om pilotprojektet på IT24