Zlatan vad bra!

Vi pratar en hel del om vikten av att ta kontrollen över sina egna kanaler, och att bli sin egen viktigaste kommunikationskanal - för vi tror att det är där man får mest effekt. Om man är öppen, delaktig och intressant så kan man ge sina "fans" mycket mer i sina egna kanaler än om man istället förlitar sig på att någon annan ska kommunicera ut budskapet.

Screen Shot 2013-10-10 at 08.59.45

Dagens media skriver idag om ett lysande exempel på ett varumärke som aktivt väljer att satsa tid och pengar på att utveckla sitt egna kommunikativa ekosystem: Zlatan Ibrahimovic, som startar en egen kanal.

– Med Zlatan Unplugged får jag en personlig kanal för mina åsikter, kommentarer och funderingar. Direkt till mina fans, utan filter. Det kommer att handla om fotboll, landslaget, PSG och livet runt omkring. Du kan också ta del av mina tankar innan och direkt efter match, före alla andra, säger Zlatan Ibrahimovic, i ett pressmeddelande.

Zlatan startar sin kanal med hjälp av appen Mikz, som också lyckats med en väldigt snygg PR-kupp, genom att använda en viktig connector som Zlatan så får de också väldigt mycket uppmärksamhet för sin app och sina tjänster.