2 x Swedish Lapland

Swedish Lapland i Tyskland & Danmark  

I dagarna släppte Swedish Lapland Tourism två nya webbplatser riktade till den internationella marknaden. Love at Work har hjälpt till med strategi och struktur och interaktionsdesign för sajterna.

Vi har också hjälpt till att ta fram en Wordpress-mall som enkelt ska kunna återanvändas för att snabbt bygga upp nya webbplatser när behov uppstår. Just nu finns två sajter lanserade, swedishlapland.de för den tyska marknaden och laplandnonstop.com för den danska.

Mallen kommer att användas till fler webbplatser i framtiden, både landsspecifika och ämnesspecifka. Vi kommer också att ta fram en version av mallen för destinationer och entreprenörer i regionen!

”Att kampanjwebbarna nu är live, efter flera månaders utvecklingsarbete, känns riktigt kul. Men i ärlighetens namn är det här bara början på en löpande process. Här har vi äntligen ett riktigt vasst verktyg för att kunna fortsätta addera nya produkter, erbjudanden och storys som är anpassade för den tyska målgruppen” säger Therese Olofsson, PR- och kommunikationsansvarig, Swedish Lapland Tourism.

Kampanjwebbarna samverkar med andra sociala kanaler som bland annat Facebook, Twitter, Instagram och Youtube där målsättningen är att successivt bygga en långsiktig relation med målgrupperna för att sprida kännedom och bygga kunskap och attraktion.

Utvecklingen är gjord av In The Cold i Piteå.