Hem › Strategi

16 april, 2014

Kickoff med Träkronan

Workshop med Träkronan

Äntligen är det dags att sätta igång projektet Träkronan på allvar, alla hinder är nu undanröjda och Skoogs Fastigheter AB kan koncentrera sig på framtiden och utvecklingen av Piteås nya hotell, shoppingcenter och boende.

Vi har jobbat med Träkronan i snart två år tillsammans med våra kollegor på Helikopter i Piteå. Vi har varit processledare i workshops och jobbat strategiskt tillsammans med Christina Skoog och de andra i arbetsgruppen med uppgift att ta fram pressmaterial och innehåll för sociala medier. Igår var det dags för kickoff-workshop!

Syftet med workshopen var att fylla på med kunskap och inspiration, för att Skoogs ska kunna hitta rätt koncept för hotellet. Annika Fredriksson från Swedish Lapland Tourism berättade om regionens strategier och gav alla en insikt i trender och globala rörelser i besöksnäringen. Per Hallqvist från Destination Piteå pratade om det lokala perspektivet, hur ser den typiska turisten ut i Piteå och Helene Röckner, näringslivschef i Piteå gav oss en bild av framtidens Piteå, vilka satsningar som görs och vilka strategiska områden som är viktiga för stadens utveckling. Vi hade också en idéverkstad där vi diskuterade kring olika frågor som har stor betydelse för utvecklingen av Träkronan.

Det är ett väldigt spännande och viktigt projekt, som vi är glada att få vara en del av. Love at Work ser mycket fram emot att fortsätta jobba tillsammans med Skoogs Fastigheter och Helikopter för att bygga Piteås nya landmärke!

 

15 augusti, 2013

Kommunikationsguide för besöksnäringen i Sverige

Kommunikationsguide

Under året som gått, har Love at work, på uppdrag av och i nära samarbete med VisitSweden, utvecklat Besöksnäringens kommunikationsguide för destinationen Sverige. Den sammanfattar VisitSwedens alla strategier och verktyg för internationell kommunikation och marknadsföring av Sverige och svarar på frågorna:

  • Vem ska vi prata med?
  • Vad ska vi berätta?
  • Hur marknadsför vi Sverige?
  • Var kommunicerar vi?

Kommunikationsguiden är ett redskap för hela Sveriges besöksnäring, att använda i det dagliga arbetet med att attrahera ännu fler utländska gäster att besöka vårt land.

Love at work har även genomfört två lyckade pilotprojekt: med Jämtland Härjedalen Turism och Swedish Lapland Tourism, i syfte att regionanpassa kommunikationsguiden. Nu erbjuds övriga turistdestinationer i Sverige möjligheten att göra regionala anpassningar och skräddarsy kommunikationsguiden utifrån sina egna förutsättningar. Ytterligare fyra regioner är på gång och vi hoppas att fler nappar på detta unika erbjudande. Love at work kommer att fortsätta vara ”spindeln i nätet” med ansvar att hjälpa Sveriges turistdestinationer med det regionala innehållet.

Ella presenterar kommunikationsguiden på Academy of Swedish Lapland

VisitSweden har gjort ett oerhört viktigt strategiskt arbete som gynnar hela Sveriges besöksnäring. I samband med Swedish Lapland Academy i juni var Love at work med och presenterade arbetet med kommunikationsguiden för våra medlemmar. Att guiden tar avstamp i gemensamma strategier som hela landets besöksnäring delar, stärker oss som region och Sverige som destination på den internationella arenan. Nu fortsätter vi växa med siktet inställt på de utmanande fördubblingsmålen som pekas ut i den nationella strategin för besöksnäringen, säger Annika Fredriksson, VD, Swedish Lapland Tourism.

VisitSweden har publicerat hela kommunikationsguiden på sin webb.

19 november, 2012

Skoogs bygger nytt landmärke i Piteå: Projekt Träkronan

Äntligen så får vi prata om ett av våra mest spännande projekt, Träkronan i Piteå, där vi jobbar tillsammans med Helikopter för att ta fram all kommunikation och PR kring satsningen.

Bakom Träkronan står Skoogs-koncernen, de satsar 300 MSEK i utvecklingen av en ny stadsdel kring gallerian Småstaden, mitt i centrala Piteå. Mest spektakulärt blir det imponerande landmärket, den intressantaste byggnaden längst hela Norrlandskusten.

–Skoogs hjärta klappar för Piteå. Nu investerar vi för framtiden och gläds åt att tillsammans med Piteå Kommun utveckla staden till en ännu mer attraktiv plats att mötas, bo och leva på, säger Christina Skoog, VD, Skoogs Fastigheter AB.

Vi har jobbat hårt den senaste månaden med strategi och produktion av kommunikation och PR gällande lanseringen, och i lördags var det äntligen dags att berätta för Piteåborna (och resten av världen) om projektet. Det kändes viktigt för alla inblandade att göra lanseringen till en folkfest, det är för Piteå satsningen görs – därför genomfördes lanseringen i form av en kvartersfest på Småstaden i Piteå – det bjöds på korv och glass till barnen och själva presentationen gjordes på en stor scen mitt i Småstaden. Presentationen gjordes av projektägarna Skoogs tillsammans med Alessandro Cardinale, BSK Arkitekter och Stefan Ruda från Ruda Solutions, med på scen fanns också representanter från Piteå kommun samt Piteå Presenterar och Swedish Lapland Tourism.

Lite bilder från kvartersfesten och presentationen

Läs mer om Träkronan online i Piteå-Tidningen, Kuriren, Fastighetsvärlden eller analogt i Dagens Industri idag!

Nu ser vi framåt och påbörjar det långsiktiga arbetet med Träkronan!

30 oktober, 2012

Ett tydligare Luleå Näringsliv

Luleå Näringsliv webbplats

Vi har jobbat tillsammans med Luleå Näringsliv sen i somras, för att hjälpa dem att bli tydligare, att paketera sina olika erbjudanden och ta ett helhetsgrepp över kommunikationen. Första steget är en ny struktur på luleanaringsliv.se som bättre speglar vad de jobbar med varje dag.

I den nya strukturen har vi utgått från besökarnas drivkrafter, vad är det man vill uppnå genom att besöka webbplatsen. Innehållet och strukturen försöker spegla de olika målgruppernas önskemål och svara på deras frågor.

Designen är också lite förnyad, vi har bland annat lagt till en topplist med Luleå Näringslivs andra verksamhetsben Aurorum Science Park och The Node Pole för att tydligare visa på släktskapet mellan de tre olika organisationerna.

Vi kommer att fortsätta jobba med Matz, Fredrik, Kristina och gänget under hösten och vintern för att ytterligare vässa kommunikationen, ta fram en strategi för att jobba med innehåll och uppdatera varumärkesplattformen utifrån dagens förutsättningar.

29 juni, 2012

Välkommen Lapland Resorts!

Våra huvudkontorskollegor Meramedia jobbade tillsammans med Lapland resorts under förra säsongen med utveckling av nya webbplatser och mobilanpassningar. Inför den kommande säsongen har vi gjort en gemensam planering och ett förslag för årets projekt, där Love at Work först och främst kommer att ansvar för kommunikations- och innehållsstrategi.

Eftersom vi båda två är stora skidnördar känns det extra kul att få jobba tillsammans med sveriges bästa skidanläggningar, Riksgränsen och Björkliden och våra vänner på Lapland Resorts!

2 maj, 2012

Ny kurs för Bottenvikens Stuveri

Love at work rivstartar maj med att processleda en varumärkesworkshop för Bottenvikens Stuveri. Det gör vi i samarbete med kollegor här på Huvudkontoret: Märkvärdig kommunikation och Meraevent. Hårt tankearbete och massor med intressanta inputs från en dynamisk grupp engagerade medarbetare som jobbat i bolaget mellan 2 månader och 43 år. Tillsammans med kunden har vi en intressant resa framför oss.

 

 

Creative Commons - Non commercial, personal use, by attribution

Den här sidan använder temat LOVEATWORK Prime, designat och utvecklat av Loveatwork AB.